Môj projekt pre región
Môj projekt pre región
„Obhájené prvenstvo – Nápad sečovského gymnázia opäť najlepší“
Po minuloročnom víťazstve v krajskej a celoslovenskej súťaži žiačky Júlii Kolesárovej z nás možno málokto očakával opätovné víťazstvo v súťaži „Môj nápad pre región. ktoré organizuje n. o. JASR v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch v rámci predmetu podnikanie v cestovnom ruchu. Spojenú školu organizačnú zložku Gymnázium reprezentoval na krajskom kole v Prešove 17. mája 2001 Patrik Maheľ (II. G), ktorý sa umiestnil na 1. mieste a tak si zabezpečil postup na celoslovenské finále. Jeho projekt „Stretnutie s grófom Andrrášim“ zaujal odbornú porotu zaujímavým nápadom, spracovaním a samotnou prezentáciou. . Táto súťaž jednotlivcov je postavená na individuálnej prezentácii konkrétneho produktu, výstupu z projektu, ktorý žiak navrhol, pripravil a zrealizoval sám, v škole alebo za pomoci spolužiakov. Špecifickým cieľom víťazného projektu je vytvorenie kultúrno-historickú expozície vo forme pamätnej izby, v kaštieli Andrášiovcov v Trebišove, ktorá by obsahovala prehľad informácií o tomto šľachtickom rode a zároveň spropagovať pôvodný účel stavby súčasného Vlastivedného múzea. Spracovaný projekt je dobrým nápadom na prezentáciu, zviditeľnenie lokality, regiónu, historických pamiatok a zaujímavostí, ktoré by podporili rozvoj a cestovného ruchu regiónu Zemplín.
Mgr. Michaela Štundová
Stretnutie s grófom Andráššim
Dňa 8. júna 2011 žiaci I.O a I.G triedy na 5. a 6. vyučovacej hodine vymenili triedy školy za priestory Vlastivedného múzea v Trebišove, kde mali vyučovacie hodiny netradičnou zážitkovou formou na tému: Stretnutie s grófom Andráššim. Okrem vyučujúcich im toto„exkluzívne stretnutie“ sprostredkovali žiaci Patrik Maheľ, Ivana Lajčáková (II.G), Nikola Svatková, Patrik Lukáč, Dávid Štefan, Martin Uriga (III.G). Tento nápad vznikol v rámci medzipredmetových vzťahov predmetov dejepis a podnikanie v cestovnom ruchu.
Popis projektu
- Spojená škola Sečovce
- mesto Trebišov (MsÚ)
- Vlastivedné múzeum Trebišov
- oslovené organizácie
- cieľom projektu je vytvoriť kultúrno-historickú expozíciu vo forme pamätnej izby, v kaštieli Andrášiovcov v Trebišove, ktorá by
- obsahovala prehľad informácií o tomto šľachtickom rode
- spropagovať pôvodný účel stavby súčasného Vlastivedného múzea
- monitoring ukázal, že v múzeu chýba expozícia, ktorá by podrobne a obsiahlo zobrazovala históriu šľachtického rodu Andrášiovcov
- vytvorenie expozície – pamätnej izby obsahujúcej informačné panely, obrazový materiál, ako aj predmety zachycujúce históriu rodu a ich prínosu pre región
- podujatie pre školské exkurzie aj širokú verejnosť
- prednáška pre žiakov Gymnázia Sečovce v rámci otvorenej hodiny výučby dejepisu a regionálnej histórie
- začatie informačnej kampane s cieľom spropagovať túto expozíciu
- individuálni turisti (rodiny, dvojice, malé skupiny mladých ľudí)
- skupinové zájazdy
- domáci návštevníci
- zahraniční turisti (Česi, Poliaci, Maďari, Ukrajinci a iní)
- návštevnosť počas hlavnej turistickej sezóny (letné mesiace jún – august)
- zvýšenie informovanosti o histórii regiónu
- pocit zážitku pri získavaní nových informácií
- osveta regiónu Zemplín
- prezentácia kultúrneho potenciálu regiónu
- vytvorenie nových pracovných miest
- možnosti plánovania exkurzií a školských výletov
- modernizácia vyučovacieho procesu
- učebná pomôcka
- zatiaľ nezrealizovaný nápad v tomto regióne
- výhodná geografická poloha
- priaznivá cenová úroveň pre zahraničných turistov
- historicko-kultúrny potenciál projektu
- bohaté kultúrne dedičstvo a folklórne tradície
- neznáma téma pre širokú verejnosť
- neznáma krajina pre zahraničných návštevníkov
- nedobudovaná dopravná infraštruktúra diaľnic
- možnosti spolupráce s regionálnym osvetovým strediskom, múzeom a mestskou samosprávou
- pozitívne vplyvy vstupu krajiny do EÚ, zjednodušenie pohybu osôb v rámci EÚ
- využitie podporných programov z EÚ pre regionálny rozvoj
- spolupráca potomkov rodu žijúcich v zahraničí
- pokles dopytu v rámci domáceho cestovného ruchu
- nedostatočný program podpory zo strany štátu
- rastúca medzinárodná konkurencia na trhu cestovného ruchu
- prospekty a brožúry v slovenskom, anglickom a ruskom jazyku
- webstránka projektu
- webstránka školy, mesta Trebišov a múzea
- propagačné CD (videofilm)
- regionálne televízne stanice (TV Zemplín, TV Východ)
- regionálna tlač (Slovo Zemplína, Sečovčan, Zemplínsky Korzár)